worldwidee

گلکسی A53 5G که از اکتبر سال گذشته گزارش‌هایی درباره آن شنیده می‌شود، اکنون گواهی TENAA چین را دریافت کرده و مشخصات کامل آن فاش شده است.

طبق اسناد ارائه شده، گلکسی A53 سامسونگ با شماره مدل SM-A5360 از یک پردازنده هشت هسته‌ای با حداکثر فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز بهره خواهد برد. هرچند در این گزارش نام چیپست ذکر نشده است، اما مشخصات این دستگاه اخیرا با شماره مدل SM-A536U و چیپست اگزینوس ۱۲۰۰ از طریق بنچمارک گیک‌بنچ فاش شده بود.

علاوه بر این، ظاهرا گوشی جدید سامسونگ از ۸ گیگابایت رم بهره خواهد برد. در همین حال گزارش قبلی مشخصات این دستگاه را با اندروید ۱۲ و ۶ گیگابایت رم نشان داده بود که با این وجود می‌توان انتظار داشت این دستگاه در پیکربندی‌های مختلفی وارد بازارهای جهان شود. همچنین احتمال عرضه این دستگاه با چیپست‌های مختلف وجود دارد.

سامسونگ A53

از جمله مشخصات دیگری گلکسی A53 می‌توان به نمایشگر ۶.۴۶ اینچی +FullHD آن اشاره کرد که هرچند در اسناد TENAA به آن اشاره نشده، اما می‌توان انتظار داشت که پنل آن از نوع امولد باشد، زیرا این گوشی از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر بهره می‌برد.

طبق اسناد ارائه شده، در بخش عکاسی احتمالا شاهد پنج دوربین در مجموع باشیم که گفته می‌شود دو دوربین ۱۲ و ۵ مگاپیکسلی در بالای نمایشگر و سه دوربین ۶۴، ۳۲ و ۵ مگاپیکسلی روی پنل پشتی آن قرار گرفته‌اند. با این حال در تصاویر ارائه شده، گلکسی A53 با یک دوربین سلفی دیده می‌شود که در روزنه مخصوص دوربین سلفی بالای نمایشگر قرار گرفته است.

بنابراین احتمالا در این دستگاه شاهد دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی خواهیم بود و روی پنل پشتی آن دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با همراهی واحدهای ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض و ماکرو و عمق سنج ۵ مگاپیکسلی وجود داشته باشد.

همچنین ظاهرا سامسونگ برای گوشی خود از یک باتری با ظرفیت حدود ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده خواهد کرد.

از جمله مشخصات احتمالی دیگری گلکسی A53 می‌توان به ضخامت ۸.۱ میلی‌متری، وزن ۱۹۰ گرمی و همچنین دو گزینه حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی اشاره کرد. البته با وجود اسلات کارت microSD می‌توان فضای آن را تا یک ترابایت افزایش داد.

هنوز به طور رسمی مشخص نشده که سامسونگ در چه زمانی از این دستگاه رونمایی خواهد کرد اما گزارش‌های قبلی به معرفی آن در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ اشاره داشتند. همچنین گلکسی A52 و A52 5G در ماه مارس سال گذشته معرفی شده بودند که می‌توان انتظار داشت A53 5G نیز در همان زمان عرضه شود.

منبع: دیجیاتو